Beras yang tumpah ke dalam periuk, ibarat limpahan rezeki yang melimpah ruah daripada Allah s.w.t. Membawa kemakmuran yang berterusan. Semoga dapur Beras Tumpah saya juga dapat memberi manfaat kepada semua insan.... Insya'allah.

Isnin, 9 Januari 2012

Garlic bread.

Dah lama tak pi makan kat pizza hut.  Kalau pi, tak kan lepaskan garlic bread ni.  nak lagi bila cicah dengan mushroom soup.  Bila dah teringin sangat, cuba la buat sendiri kat dapur saya.... BERAS TUMPAH.
Garlic bread... versi Beras Tumpah.
Boleh la makan, walaupun tak sesedap Pizza Hut punya. Nak cuba?

Bahan-bahan:
1 buku roti putih - dipotong nipis.
3 sudu besar mentega.
3 ulas bawang putih.

Cara-cara:
1.  Tumbuk bawang putih hingga lumat dan gaulkan bersama mentega.
2.  Sapukan pada roti dan bakar di atas kuali leper.  Terbalikkan roti supaya masak kedua-dua belah.

Senangkan!  Kalau tak de mushroom soup, sup ayam pun sedap.  Kalau tak de juga, cicah je dengan kuah apa-apa pun.  Tapi yang ni saya cicah dengan kuah ayam kicap berempah.

Kalau nak senang lagi, guna aje garlic butter. Tak payah nak tumbuk-tumbuk....  hi hi hi.

Tiada ulasan:

Rakan-rakan